החייל היורה העיד לראשונה: "צרחתי תתרחקו ויריתי כדור לראש"

"זה היה האירוע הראשון שלי, היידים שלי מגואלות בדם של חבר שלי, והיה בלגן בזירה. אתה שומע צעקות ורואה אנשים שעומדים סמוך למחבל. אני לחוץ אבל נשאר גם דרוך, ובאותה מידה גם זהיר לאור הסכנה".
דוד לזר 5 Comment on החייל היורה העיד לראשונה: "צרחתי תתרחקו ויריתי כדור לראש"

בפעם הראשונה, החייל אלאור אזריה העיד הבוקר במסגרת המשפט שבו הוא הואשם בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת חייל צה"ל • אני לוקח את הנשק, מעביר את הקסדה שלי. אני דורך את הנשק, 60 מעלות, נכנס למצב, צועק זוזו זוזו, התרחקו"

אלאור אזריה צילום: פלאש 90
"זה היה האירוע הראשון שלי, היידים שלי מגואלות בדם של חבר שלי, והיה בלגן בזירה. אתה שומע צעקות ורואה אנשים שעומדים סמוך למחבל. אני לחוץ אבל נשאר גם דרוך, ובאותה מידה גם זהיר לאור הסכנה".
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפעם הראשונה, החייל אלאור אזריה העיד הבוקר (ראשון) במסגרת המשפט שבו הוא הואשם בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת חייל צה"ל, זאת בעקבות תקרית הירי שתועדה שבו הוא נראה לפני כארבעה חודשים, כשהוא יורה ומחסל מחבל פלסטיני מנוטרל שביצע פיגוע דקירה בחברון.

"ברגע ההקפצה לא הבנתי מה קורה בכלל, רצתי לש.ג. והוא אמר לי שחבר שלי נדקר, ראיתי שכולו מלא בדם", העיד והוסיף כי "כשמדובר בפיגוע מסוג זה, זה יכול להיות אירוע משולב, זה לא רק סכינאות, אלא גם מטען חבלה וירי".

"פתאום התחילו צעקות בזירה, לא יודע של מי – 'זהירות! יש עליו מטען, הוא כנראה ממולכד', ובשטח נשמעו הקריאות: "תראו, הוא זז. שמישהו יעשה משהו", סיפר הבוקר.

אזריה הוסיף כי בשלב מסוים הוא הבחין שבזירה קיים מחבל נוסף, "אני רואה שיש עליו מעיל שחור ומנופח, כאילו שהוא מסתיר שם שכפ"ץ, בהחלט הרבה יותר מהמחבל השני. אני מזהה שהסכין נמצאת קרוב אליו".

"ראיתי את המחבל מזיז את הידיים שלו, רצו לי בראש הסרטים של אותה התרעה של הפיגוע עם מאות הילדים הצועדים של העדלאידע. ראיתי אותו זז שוב, ומבין שמדובר באותו אירוע איכות שאמרו לנו. אני לוקח את הנשק, מעביר את הקסדה שלי. אני דורך את הנשק, 60 מעלות, נכנס למצב, צועק זוזו זוזו, התרחקו. כך, מרחק של 7-10 מטרים, יריתי במחבל כדור אחד לכיוון הראש על מנת לנטרל אותו ולהציל את האנשים שנמצאים בזירה".

עוד סיפר אזריה כי "זה היה האירוע הראשון שלי, היידים שלי מגואלות בדם של חבר שלי, והיה בלגן בזירה. אתה שומע צעקות ורואה אנשים שעומדים סמוך למחבל. אני לחוץ אבל נשאר גם דרוך, ובאותה מידה גם זהיר לאור הסכנה".

לדבריו, "אנשים חשבו שהאירוע נגמר, לא הבנתי למה הם ממשיכים להתהלך ככה, כשיש צעקות אזהרות, למרות שיודעים על חשש לפיגוע איכות, פיגוע משולב. חשבתי שיש אפשרות שהמחבל יקום ייקח את הסכין וימשיך לדקור את הנוכחים, חשבתי שהוא אולי עלול ללחוץ על מתג ויפוצץ עצמו ומספר ההרוגים יהיה בלתי ניתן לשיעור. אני מבין את הסכנה, מחליט ופועל. לפני הירי הייתי עוד בדלימה, אך אז הבנתי שאין לי ברירה ויריתי בו".

קודם לכן, לפני תחילת המשפט, סיפר התובע נדב ויסמן כי צוותו קיבל ביום שלישי האחרון מכתב מצוות ההגנה, בו דווח על כך שעלו בזכרונו של אזריה פרטים נוספים, שמהם עולה כי המ"פ סטר לו בזירת האירוע זמן קצר לאחר הירי.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    המחבל בא על מנת להיהרג, א"כ מה הסיפור פה,

  2. 4

    בוז לממשלת ישראשל השתחררו אותו בעבר אתם מתעללין

  3. 3

    צריכים לפטר את המג"ד ואת המח"ט שלו

  4. 1

    תבינו הוא נבחר כעלה תאנה להוכיח שצה"ל הוא צבא מוסרי חרדקי"ם אל תחשבו שהצבא גרויסע גליק חוטפים סטירות המשטר הרבה יותר קשה מישיבה קטנה תשאלו את מי שניסה קורעים אתכם לגמרי אין לך שום החלטה לגבי חייך הכל קובעים בשבילך ממש דיקטטורה אתם עובדי כפיה